حقوق معلم در برابر دانش آموز چیست؟
حقوق معلم در برابر دانش آموز چیست؟
- قبل از معلم وارد کلاس شده و با آماده کردن کتاب و وسایل با سکوت کامل منتظر ورود معلم شود.
- هنگام ورود معلم به احترام او از جای خود برخیزد.
- هنگام سخن گفتن و تدریس معلم باید با تمام توجه به درس و سخن او گوش دهد.
- اگر سوالی داشت باید با بلند کردن دست اجازه بگیرد و اگر معلم اجازه داد با احترام سوال خود را مطرح نماید.
- دانش آموز حق ندارد سخن معلم را قطع کند.
- در غیاب معلم از حقوق او دفاع کند .
- با دوست معلم باید دوست باشد.
- با دشمن معلم باید دشمن باشد.
- در غیاب معلم نکات مثبت و ارزش های او را بیان و با احترام از او یاد کند.
- در مجالس غیر کلاسی در حضور معلم به احترام بنشیند.
- تکالیف داده شده از طرف معلم را به درستی و کامل انجام دهد.
- چنانچه رفتار یا سخن اشتباهی از شما سر زد از معلم عذرخواهی کند.
- در سخن گفتن رعایت عفت کلام را بخصوص در حضور معلم حفظ نماید.
- اصطلاحات یا شوخی های بین فردی را در حضور معلم مطرح نکند.
- در هنگام خروج از کلاس با اجازه معلم از کلاس خارج شود.
امام سجاد(ع) حقوق معلم را چنین بیان می کند:
حق معلم بر تو این است که او را بزرگ شمرده و جلسه درس او را محترم بداری و به درس او خوب گوش دهی و به آن کاملا توجه کنی و او را یاری کنی تا آنچه را از دانش و علم نیاز داری به تو بیاموزد و در این راه عقلت را آماده و فهم وهوش و زیرکی ات را به کار گیری.
+ نوشته شده در جمعه یازدهم اسفند ۱۳۹۱ ساعت 9:27 توسط مهدی ابراهیمی صیقلان
|
مهدی ابراهیمی صیقلان