. 1 اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم.

  . 2
اکثر مردم ما در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهیم.

 3
.  با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم.

  . 4
به بدبینی بیش از خوش بینی تمایل داریم.

  . 5
بیشتر نواقص را می بینیم اما در رفع آنها هیچ اقدامی نمی کنیم.

  . 6
در هر کاری اظهار فضل می کنیم ولی از گفتن نمی دانم شرم داریم.

  . 7
کلمه من را بیش از ما به کار می بریم.

  . 8
غالبا مهارت را به دانش ترجیح می دهیم.

  . 9
بیشتر در گذشته به سر می بریم تا جایی که آینده را فراموش می کنیم.

  . 10
از دوراندیشی و برنامه ریزی عاجزیم و غالبا دچار روزمرگی و حل بحران هستیم.

  . 11
عقب افتادگی مان را به گردن دیگران و توطئه آنها می اندازیم، ولی برای جبران آن قدمی بر نمی داریم.

  . 12
دائما دیگران را نصیحت می کنیم، ولی خودمان هرگز به آنها عمل نمی کنیم.

  . 13
همیشه آخرین تصمیم را در دقیقه 90 می گیریم.

  . 14
غربی ها دانشمند و فیلسوف پرورش داده اند، ولی ما شاعر و فقیه!

  . 15
زمانی که ما مشغول کیمیاگری بودیم غربی ها علم شیمی را گسترش دادند.

  . 16
زمانی که ما با رمل و اسطرلاب مشغول کشف احوال کواکب بودیم غربی ها علم نجوم را بنا نهادند.

  . 17
هنگامی که به هدف مان نمی رسیم، آن را به حساب سرنوشت و قسمت و بد بیاری می گذاریم، ولی هرگز به تجزیه تحلیل علل آن نمی پردازیم.

  . 18
غربیها اطلاعات متعارف خود را در دسترس عموم قرار میدهند، ولی ما آنها را برداشته و از همکارمان پنهان میکنیم.

  . 19
مرده هایمان را بیشتر از زنده هایمان احترام می گذاریم.

  . 20
غربی ها و بعضا دشمنان ما، ما را بهتر از خودمان می شناسند.

  . 21
در ایران کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد.

  . 22
فکر می کنیم با صدقه دادن خود را در مقابل اقدامات نابخردانه خود بیمه می کنیم.

  . 23
برای تصمیم گیری بعد از تمام بررسی های ممکن آخر کار استخاره می کنیم.

  . 24
همیشه برای ما مرغ همسایه غاز است.

  . 25
به هیچ وجه انتقاد پذیر نیستیم و فکر می کنیم که کسی که عیب ما را می گوید بدخواه ماست.

  . 26
چشم دیدن افراد برتر از خودمان را نداریم.

  . 27
به هنگام مدیریت در یک سازمان زور را به درایت ترجیح می دهیم.

  . 28
وقتی پای استدلالمان می لنگد با فریاد می خواهیم طرف مقابل را قانع کنیم.

  . 29
در غالب خانواده ها فرزندان باید از والدین حساب ببرند، به جای اینکه به آنها احترام بگذارند.

  . 30
اعتقاد داریم که گربه را باید در حجله کشت.

  . 31
اکثرا رابطه را به ضابطه ترجیح می دهیم.

  . 32
تنبیه برایمان راحت تر از تشویق است.

  . 33
غالبا افراد چاپلوس بین ما ایرانیان موقعیت بهتری دارند.

  . 34
اول ساختمان را می سازیم بعد برای لوله کشی، کابل کشی و غیره صدها جای آن را خراب می کنیم. در شهرسازی هم از چنین مهارتی برخورداریم.

  . 35
شانس و سرنوشت را برتر از اراده و خواست خود می دانیم.

36
. قبل از قضاوت کردن نمی اندیشیم و بعد از آن حتی خود را سرزنش هم نمی کنیم.

37
.  وعده دادن و عمل نکردن به آن یک عادت عمومی برای همه ما شده است.




بیایید اینگونه نباشیم