مدیریت چیست؟
خیلی ها «مدیریت» را با «ریاست» اشتباه می گیرند. مدیریت یعنی «اداره کردن یک گروه به کمک همان گروه.» مدیریت یعنی «نفوذ در دل های کارکنان یک سازمان»؛ مدیریت یعنی کنترل کردن و اداره کردن نه ایجاد «تنش» و «اضطراب» در محیط کار.مدیریت را می توان در کنار واژه هایی مانند «لطافت»، «نرمی»، «آرامش» و «امنیت» قرار داد.
در حال حاضر مدیریت به صورت «علم مدیریت» تغییر نام داده است. یعنی می توان مفاهیم مدیریت را به مثابه علم ریاضی به همه ی افراد آموخت. شاید این گفته درست باشد اما علم مدیریت بدون داشتن «استعداد مدیریت» مفید واقع نخواهد شد. چه بسا که دکترای مدیریت نتواند یک جمع سه نفره را کنترل نماید ولی یکی با داشتن استعداد ذاتی مدیریت می تواند هزاران نفر را مطیع امر خود نماید. مانند مدیریت جبهه های جنگ به دست افراد «درس ناآزموده».
+ نوشته شده در چهارشنبه هشتم شهریور ۱۳۹۱ ساعت 7:10 توسط مهدی ابراهیمی صیقلان
|
مهدی ابراهیمی صیقلان