مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۱ را به نام تولید ملی و حمایت از کارو  سرمایه  ایرانی نامگذاری نمودند . جهت دستیابی  به این هدف به نکات زیر باید توجه کرد :

توفیق الهی :

فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى وَاتَّقَى(الليل/5)
اما آن کس که (در راه خدا) انفاق کند و پرهيزگاري پيش گيرد،
وَصَدَّقَ بِالْحُسْنَى(الليل/6)
و جزاي نيک (الهي) را تصديق کند،
فَسَنُيسِّرُهُ لِلْيسْرَى(الليل/7)
ما او را در مسير آساني قرار مي‌دهيم!

 

اراده و عزم راسخ ملت :

وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِينَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ(العنکبوت/69)
و آنها که در راه ما (با خلوص نيت) جهاد کنند، قطعا به راه‌هاي خود، هدايتشان خواهيم کرد؛ و خداوند با نيکوکاران است.

تلاش مسوولان :

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ(فصلت/30)
به يقين کساني که گفتند: «پروردگار ما خداوند يگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل مي‌شوند که: «نترسيد و غمگين مباشيد، و بشارت باد بر شما به آن بهشتي که به شما وعده داده شده است!

 

خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيةَ أَزْوَاجٍ يخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ(الزمر/6)

 


تعاون و همکاری : 

 تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ  (مائده ۲)

(همواره) در راه نيکي و پرهيزگاري با هم تعاون کنيد! و (هرگز) در راه گناه و تعدي همکاري ننماييد!

 

سهم دولت در تحقق این هدف  " پشتیبانی از تولیدات داخلی   " و سهم  سرمایه دارن و کارگران  " تقویت چرخه تولید  " می باشد نباشد که بگویند کیفیت کالای ایرانی پایین است .و سهم مردم " مصرف تولیدات داخلی " است باید تلاش کنیم هر مورد که تولید داخلی داریم از تولیدات داخلی استفاده کنیم و از مصرف تولیدات خارجی بپرهیزیم .